zaterdag 26 mei 2012

With overwelming enthusiasm

So as I told you I started this 'Don't Break the Chain' thing and I decided to post about the projects I do via this method and how it is going.
Because I feel that if this keeps working as well as it is now, I could achieve a lot through it. Suddenly it feels like anything is possible because I can just get myself to commit to it for the time necessary.

So ofcourse getting very enthusiastic I immediately started making ideas for possible (and some very impossible) projects that I can unleash this method on.

x Take a step in improving your financial situation every day
x Do something you've been putting off all the time
x Make a picture a day
x Make a song a day
x Think of something to improve your productivity
x Spend 15 minutes learning French
x Orientate on next year
x Write for 30 minutes
x Write a story a day
x Spend 30 minutes learning Cubase, recording techniques etc.
x Do one thing you have to do that day before 8 in the morning
x Find places to play
x Sleep before midnight
x Get up at 7
x Write something down you want to reach in life
x Write something down you want to do this year
x Do something new
x Draw in your sketchbook
x Work on your blog
x Exercise 30 minutes
x Work on a memory-palace
x Learn something useless
x Talk to someone you haven't spoken to in too long
x Read a book
x Don't watch television/series/films
x Read about philosophy/psychology/science/medicine
x Get up as soon as your alarm goes off
x Read motivational blogs
x Think of something that you do that demotivates you and don't do it that day
x Eat vegetarian/vegan
x Cook
x Eat different breakfast
x Keep your room tidy
x Do something that scares you
x Think of something you do that isn't useful and quit doing it
x Work on your music career half an hour a day
x Work on project ELIC half an hour a day

So that's quite a list, and I tend to get overexcited at first, do everything and then naturally that doesn't work out and after a day I'm demotivated and stop everything. So I restricted myself and had a rule that in the first month I couldn't have more than 3 projects and the first week I could only have one and I could add one the next week depending on how it went.

I started with "Do something you've been putting off all the time" which includes a lot of things, from finally registering myself as a donor, to doing the laundry. And I managed to do it right 12 days in a row before making my first slip, and that is, for me a good thing.
Then I started adding other projects, partially because I wanted to, but also because these are things I really have to do now, like preparing for my audition for music school.
I do notice that right now, having multiple projects makes me slip more often. But I feel a progress, and I definitely feel more awareness of what I am doing which is a great start.

4 opmerkingen:

  1. Ik vroeg me al zo af waar die kalenders voor waren! Maar ik dacht, oh, vast iets voor toelating of zo :P

    Maar Esther, het doet me helemaal denken aan die goede-voornemens-tabellen van het boek van het Gelukproject! do you remember? Ik heb het zelf ook een tijdje gedaan, dan had ik dus 1 maand, en een lijst van 20 voornemens of zo. En als je het die dag wel hebt gedaan, kleur je het vakje met groen in, en als je het niet hebt gedaan met oranje (want mijn groen en oranje stonden beter bij elkaar dan groen en rood :P)
    En dan zie je aan het eind van de maand dus heel snel hoeveel oranje er is (:
    Misschien wel een goed idee om daar weer mee te beginnen! Het werkte heel goed.

    En ik had nog een vraagje, waarom 'Take a step in improving your financial situation every day' ?
    Klinkt zo kapitalistisch! :P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja stiekem ben ik een vette kapitalist :P
      Nee het is meer dat ik normaal zo erg niet let op mijn financiele situatie xD en dat ik dan een betere baan moet zoeken eigenlijk en er dan te lam voor ben om dat te doen en dat ik mijn geld soms te makkelijk uitgeef aan dingen die ik niet echt nodig heb. Het is meer dat ik er wat bewuster van word dat ik er beter op kan letten. En ik zou het dan een maandje doen ofzo en dan hoef ik het niet meer elke dag te doen maar let ik voortaan miss wel wat beter op:P

      Verwijderen
  2. Meneer L., heb jij toevallig mijn geluksproject nog op je kamer liggen? xD (Het boek)

    Ik voel me zo lam als ik dit lijstje lees en eraan denk wat ik zelf aan het doen ben: levenloos naar een computerscherm aan het staren terwijl ik mezelf volprop met pepermunt....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja ik voel me ook lam als ik dat lijstje lees xD

      Verwijderen